2014. május 27.

Visszaemlékezés a kémia érettségimre

Minden évben, amikor elérkezik az érettségik ideje, önkéntelenül is eszembe jut az az időszak, amikor én voltam ebben a cipőben. Hétfő magyar, kedd matek, szerda szünet, csütörtök kémia. Nekem így állt össze az írásbelik hete. Akkor még szó sem volt közép és emelt szintről. Leérettségiztél, aztán ha tovább akartál tanulni, akkor elmentél az egyetem/főiskola által összeállított felvételi vizsgákra.

Szóval csütörtökön volt a választott tárgyból a beszámoló, nekem értelemszerűen a kémia. Beültem reggel nyolckor a padba. Egyedül voltam a felügyelő tanárt kivéve a hatalmas osztályteremben, mert rajtam kívül senkinek sem jutott eszébe, hogy ilyen "hülyeséget" csináljon - idézve egyik volt humán felügyelő tanáromat. De én egyáltalán nem így gondoltam. Szerettem a kémiát és értettem is, egyértelmű volt, hogy ez lesz a választott tárgy, amiből érettségizni fogok. A feladatsorra már nem emlékszem, csak arra, hogy egymagam elfogyasztottam három tanárt, akik óránként váltották egymást és óriási felfordulást okozott ez az iskola életében, hogy egy érettségiző miatt ennyi embert kell mozgatni, ráadásul még egy folyosó szakaszt is le kellett zárni, hogy ne zavarjanak. 
Az érettségi jól sikerült és még így tizenegynéhány év távlatából is mosolyt csal az arcomra az az érzés, hogy akkor mennyire féltem, tartottam az egésztől, holott az egyetemen az első vizsgára többet kellett tanulnom, mint az egész érettségire.

A bejegyzés végére pedig megosztom veletek az idei év kémiai érettségi feladatsorait és a javítókulcsokat, ha még eddig nem láttátok:
Kémia érettségi 2014 középszintű feladatsor és javítókulcsa
Kémia érettségi 2014 emelt szintű feladatsor és javítókulcsa

ITT olvashattok pedig egy általános tájékoztatást a vizsga menetéről. Ez a jövőre érettségizőknek is hasznos lehet.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése